Čeká Vás cesta letadlem a máte z ní obavy? Nemusíte. Letiště Václava Havla Praha nabízí zdarma asistenci při odbavení pro osoby se zdravotním postižením nebo s omezenou schopností pohybu a orientace.
Zaměstnanci letiště Vám pomohou jak v rámci odletu (od odbavení, asistenci při pasové a bezpečnostní kontrole až po usazení na Vaše místo v letadle), tak v rámci příletu (od dopravy z letadla do terminálu přes pasovou kontrolu a vyzvednutí zavazadel až po doprovod na vybrané místo v rámci areálu letiště).
Asistenci je doporučeno objednávat nejpozději 36 hodin před plánovaným letem, a to nejlépe již při nákupu letenky u letecké společnosti. Další možností je kontaktování Asistenční služby Letiště Praha na telefonním čísle +420 220 111 220 nebo +420 220 111 221 či na e-mailové adrese prm@prg.aero. Poslední možností je vyžádání asistence přímo na letišti, a to na informacích, odbavovací přepážce nebo na jednom z dvaceti kontaktních míst, které se nacházejí v prostorách tří terminálů.
Letiště Praha také připravilo na svých webových stránkách sérii videí ve znakovém jazyce, které přiblíží nejen informace o letišti samotném, ale také pokyny k odbavení nebo příležitosti k nákupu či využití služeb.
Držitelé průkazů ZTP/P mohou za stanovených podmínek využít parkování na letišti zdarma.
Více informací viz https://www.prg.aero/potrebujete-asistenci.
Detailním procesem asistence Vás může provést článek „Jak to chodí na letišti“ měsíčníku Můžeš: https://www.muzes.cz/jak-to-chodi-na-letisti/.
Comentarios